sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Jotain uutta / Something new


Vuoden vaihtumisen jälkeisen elämän tärkein asia on kalenteri. Ainakin minulle. Taannoin purin sydäntäni kalenterin löytämisen vaikeudesta- ja nyt esittelenkin teille tämän vuoden päivittäisen ystäväni. Se on konjakinvärinen ja mielestäni varsin mukava, käytännöllinen ja tyylikäs pakkaus. Ihastuin nahkantuntuisiin kansiin, runsaaseen kirjoitustilaan ja selkeään viikkonäkymään. Olin nimittäin aiemmin aivan hukassa erehtyessäni ostamaan sivu per/päivä mallisen kalenterin, jonka aukeamalla oli vain kaksi päivää ja hurjasti kirjoitustilaa. Ehkä olen vähän yksinkertainen kaikessa monimuotoisuudessani, mutta kaipaan viikkonäkymän kerralla.

Kalenteri toimii minulla stressinpoistajana paremmin kuin tiheään kuvoidut värityskirjat, joista sanoisin että mielenrauha värittämällä on enemminkin hermoromahdus, ellet satu omistamaan tarpeeksi ohutkärkisiä puukyniä. Minä piirrän, sotken ja suunnittelen kalenteriin kaikenlaista. Yleensä sunnuntaihin mennessä viikko on peittynyt piirustusten, ostoslistojen, musiikki-, ja kirjavinkkien sekaan. Innostus, kiire, inspiraatio, kaikki tunnetilat vaikuttavat käsialaan. Useimmiten säästän kalenterit, joissa on mukana oikein hyvän vuoden meininki. Huonompien  tai mitäänsanomattomien vuosien kalenterit poltan juhannuskokossa. 

Tyhjä uusi kalenteri on lupaus: minä olen täynnä tunteita, tapahtumia, elämää- josta et vielä mitään tiedä. 


Ihastu kalenteriin akissfromthepastin tapaan:
-Ostoslistat kalenteriin
-Kirjoita ylös reseptit ja lehtien kirjavinkit, mahtava uusi biisi muistiin, mietelauseet postikorteista
-Hyvä syy ostaa nätti kynä
-Voit kirjoittaa päivittäiset voimalauseesi
-Saat hyppysiisi jotain konkreettista, sähkötöntä
-Kirjoita positiivinen palaute itsellesi päivittäin tai sunnuntaina, oikaise piirtämällä iloinen naama tai tarra onnistumisten kohdalle
-To do listojen yliviivauksen aikaansaama tyydytyksen tunne on huikea. Aloita helpoista, kuten "vie roskat" tai "venyttely aamulla" oikein huonoina päivinä voit bluffata ja olla onnellisempi: "heräsin". Yllätyt.
-Oikein stressantuneena voit vain piirtää vaikka pallukoita tai ympyröitä kynällä- sekin on yksi keino nollaantua. 



Väri lähtentelee aika paljon tiikkiä, joka on minulle mieleinen materiaali. Kirjeleimasin jostain joskus ostettu ranskanliljakuviolla ja sydämen muotoinen kivi taskuunpoimittu elämän teiltä. 

English:
One of the most important thing after new year is calendar. I was opening my heart week ago about how hard it is to find good one. Now i want to introduce you my this year´s friend: its color is somewhat cognac, its slim, stylish and comfy. The color is close to teak, which i adore.  Letter closing stamp with heraldic lily is older one and heart-formed stoen from one road picked. 

I love using calendar that has one week per spread. Second important thing is my require of empty pages to doodle with. I write there my shopping lists, book, music etc tips, power words of the day, "to do lists" and all kind of things. Often in sunday i hardly see the week under all that doodling. 
I also love to make smiley for extra good days or job well done-days. Sticker will do the same positive effect. 


Tähän loppuun uudenvuoden toivotukseni sinulle. Here´s my new year´s wishes for you :)


Like me/ Tykkää Facebook, instagram

14 kommenttia:

  1. Tosi ihanat käyttöohjeet ja olen niin samaa mieltä että kaikki nuo kalnteriin ja sitten pitää hankkia laatiko, jossa kalenterit säilytetään. Minulla on 30 vuodelta kalentereja ennen kuin siirryin FiloFaxiin, jonne on ympätty tietysti osoitetiedot, mutta myös runoja, voimalauseita, parhaat musiikit ja muutama tapahtumaakin. Reseptikirja minulla on erikseen, sillä olen aika intohimoinen kokkaamaan.

    Hieno väri<3 Me exveneilijöinä myös arvostamme tiikkiä j a seuraavaksi onkin tarkoitus lakata takkahuoneen lattia tiikinväriseksi.

    Onnea ja seikkailuja sinulle ja kalenterillesi vuoteen 2016!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiikinvärinen takkahuoneen lattia kuulostaa hyvältä!
      Hehee meidän kalenterin sisältö kuulostaa hyvin samanlaiselle :D

      Poista
  2. Ahahhaa :D
    Mulla ensimmäisen kerran moneen vuoteen kunnon kalenteri, ja juurikin sellainen jossa aukeamalla vain kaksi päivää! Jää tilaa rustata mitä nyt sitten rustaakin :)
    Alkajaisiksi vaikka päivän sää! Saas nähdä kuinka täynnä (vaiko tyhjä?) on vuoden lopussa. Tämä kun on kaikkeen "lauluun, leikkiin ja askarteluun" tarkoitettu - ne tärkeät menot ja muut on ipadin ja iphonen kalentereissa.

    Oikein ihanaa, kalenterin upeilla muistoilla täyttävää vuotta sinulle nuori bloggaajaystävä ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaksipäiväinen kalenteriaukeama sopii varmasti johonkin elämän vaiheeseen :D Minulla se aiheutti vain "apua sekö on siis huomenna!"-tyyppisiä sekoiluja :D
      Mä en ole oppinut vielä käyttämään kännyn kalenteria- mutta ehka olen asennevammainen sen suhteen :D
      Mahtia vuotta sinullekin :) :) <3
      ps: nuori bloggaajaystävä- mahtavaa!!! pelastit päiväni tuolla!

      Poista
  3. Ai kun kivoja ideoita kalenterille. Pitäisiköhän oikein hommata kalenteri! En edes muista, koska minulla on viimeksi ollut paperinen kalenteri, tosin käytän minimi vähän sähköisiäkään. Työpöytäkalenteriin töissä merkkaan myös omia menoja, osin jonnekin lappuselle ja jääkaapin ovessa olevaan kalenteriin. Joskus on vihkonen mukana asioille, joskus jutut päätyvät padin muistiin.... Hyvin sekalaista menoa. Käytännössää siis yritän olla aikatauluttamatta elämääni niin paljon kuin mahdollista ja sitä kautta olen luopunut kalenterista :)
    Mutta todellakin, tuollaisessa akissfromthepast ajatuksellisessa kalenterissa olisi ideaa... Tulee mieleen nuoruuden teinarit, eli teinikalenterit, pienet taskuun mahtuvat kalenterit, jotka olivat kalenterin loppuessa vähintään tuplapaksuja alkuperäisestä kaiken välissä olevan sälän vuoksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen kyllä siis aivan teinarimeiningeissä :D Mun kalenteri on juuri tuommoisella lihotuskuurilla, joka vuosi :D
      Mutta sekalaista menoa täälläkin: joskus kirjoittelen jopa puhelimen tekstiviestijuttuun ja tallennan, tai sitten muuten vaan jonnekkin puhelimen uumeniin...muistikirjoja onkin muutamia....
      Paperikalenteri on vähän kuin puuhavihko! Mulle myös värityskirja ja mindfullness harjotteluvihko :D

      Poista
  4. Ihana postaus, viisaita sanoja ja sulla on tosi kaunis käsiala. Mä aina haluaisin olla kalenteri-ihminen, mutta jostain syystä ne jää vähälle käytölle. Mut ehkä vois yrittää taas kerran.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä tykkään kirjoittaa erityylistä tekstiä ja käsiala muuttuukin vähän ajoittain..
      Ei hätää, kaikki ei ole kalenteri-ihmisiä, mustakin olis mahtia olla ei-kalenteriton..mutta minkäs sitä kissa karvoilleen mahtaa..:)

      Poista
  5. Ihanaa - joku toinenkin käyttää vielä paperikalentereita:)
    Minä yritin oikein viime vuonna opetella elämään vain sähköisen kalenterin varassa - vaan yksi viikko jo riitti opettamaan, että kyllä se pitää paperinenkin olla - työkalenteria joudun sähköisenä pitämään, mutta siitäkin osa siirtyy paperikalenteriin muistuttamaan, että "ensi viikolla on työmatka" tai "huomenna sopii laittaa vähän parempaa päälle";)
    Ja kalenteri viikkonäkymällä on minun juttuni - minulla kulkee mukana erikseen vielä muistikirja - paperinen sellainen - noiden muiden muistiinpanojen ja ideoiden tallentamiseen.
    Teakinvärinen - tai konjakinruskea - kalenterisi on kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa että meitä paperi-ihmisiä löytyy :)
      Ollaan ihan selvästi kalenterisamikset! :) Kyllä se helpottaa elämää ei akun loppuminenkaan uhkaa päivän tapahtumia :D

      Poista
  6. Onnea uudelle kalenterille, täyttyköön se kaikesta kivasta. Minä satsasin pihakalenteriin, tapahtumat kun ovat enimmäkseen puutarhaluonteisia :) Peruskalenteri on tylsästi tietokoneessa/tabletissa/puhelimessa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pihakalenteri kuulostaa hyvälle! minun piti viime kesänä merkkailla kalenteriin kasvimaajuttuja mutta kurja sää ja huonohko sato kylmän sään vuoksi ei hirveästi inspiroinut siihen touhuun :D

      Poista
  7. Happy New Year, Akiss!
    There are a lot of beautiful words in your calendar!
    I would love to try like you :)

    akiko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you, same to you :)
      I have continued my messy calendar use :)

      Poista

*
Kiitos viestistä ja visiitistä.
Je vous remercie de votre visite et commentaires.
Tack för besöket och kommentera.
Thank for your visiting and commenting.
*